Deze Buick Roadmaster 1948 (automaat)komt oorspronkelijk uit Vancouver British Columbia en is in 1999 in Nederland ingevoerd.
De Buick was helemaal orgineel, zelf het orginele plastic zat nog om de bekleding. Helaas was de bekleding in de loop der jaren er toch niet beter op geworden en is de auto van binnen geheel voorzien van nieuwe orginele Buick-stof, welke is besteld bij Hamton Coach in Amesbury in Amerika.
Wat deze auto apart maakt is het middenspijltje in de voorruit en de doorlopende spatschermen naar achteren. De achter-deuren maken het mogelijk dat instappen met een grote bruidsjurk goed mogelijk is. Tevens is er voorin zelfs nog plaats voor de bruidskinderen.
De auto heeft een buizenradio, banden met witte randen en heeft een zeer ruime kofferbak (opnieuw bekleed). Dit is bij een bruilloft zeer gemakkelijk om bepaalde dingen mee tenemen en/of op te bergen.

 

 

Technische Gegevens:
Bouwjaar: 1948
Uitvoering: Type 71 Roadmaster Sedan
Aantal cilinders: 8
Cilinderinhoud in cm³: 5247
Vermogen in pk : 144
Topsnelheid in km/uur: 130
Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis
Gewicht: 2080 kg
Productie-aantallen: 47569
Nieuwprijs in 1948: $2418,00

De eerste naoorlogse Buicks waren gebaseerd op de modellen die de fabriek in 1942 uitgebracht had. Ook nu hadden de wagens weer een 8-in-lijn motor, een kopklepper die veel benzine gebruikte, maar daarvoor bijzonder rustig liep. Interessant was de constructie van de motorkap die zowel naar links als naar rechts scharnieren kon. De grille van de wagen laat zien waarom men in die jaren van een 'Dollar smile' sprak. De '40 Special' was de kleinste uitvoering, dan kwam de '50 Super' en de '70 Roadmaster' die een grotere motor had.