Ben nu tevens bezig met het monteren v/d achterwiel ophanging. Zo paste de draagarm niet, heb deze aangepast zodat de gaten voor de wielophanging weer pasten.
Eindelijk staat het chassis op z'n wielen.
De vooras is helemaal voorzien van nieuwe nieuwe onderdelen.
Het blijkt dat de achterste wielen niet helemaal recht staan, dus het middelste draaipunt moet nog verandert worden. Eerst wil ik de motor met de bak gaan plaatsen. Misschien komen er dan ook nog dingen naar voren waar ik geen rekening mee heb gehouden. Alles kan dan in een keer worden aangepast.
De volgende stap is het monteren v/d versnellingsbak aan de motor d.m.v. een adapterplaat. Hiervoor heb ik een autocad tekening gemaakt en heb dit uit laten snijden uit een 3 cm. dikke aluminiumplaat. Heb er tevens een soort ster in laten snijden waar ik het hart van kan gebruiken om de plaat exakt op de motor en op de bak te krijgen voor het bepalen v/d gaten.
Heb hiervoor een stift gemaakt met de maten van het gat v/d adapterplaat en het gat in de krukas.
Daarna wordt de ster er uitgedraaid op een draaibank.
Ik had een oude koppelingsplaat gekregen van een Porsche G50 bak. Deze bleek na verwijderen van het dempingsrubber (hoogte ong 8 cm.), wat deze platen hebben, een geschikte plaat te zijn. Toen bleek dat een nieuwe zo'n 800 euro koste...komt natuurlijk door het dikke dempingsrubber wat er op zo'n plaat zit, wat ik er dan ga ook nog eens ga afhalen. Heb er maar voor gekozen om er een nieuwe voering op te laten zetten.
Kosten 65 euro. Nu moet alleen het hart er nog opnieuw worden ingelast, maar moet eerst kijken hoe de koppelingsplaat exakt komt te zitten in de bak.