De versnellingsbak.

Het begint met problemen met de versnellingsbak.

Navraag heeft opgeleverd, dat mijn oude versnellingsbak die ik wou gebruiken te ligt is voor de nieuwe motor. De 902/1 bouwjaar 10/'65 is geschikt voor zo'n 150 pk.

Omdat ik toch de koppeling hydraulisch wil uitvoeren, is de keus nu gevallen op een Porsche 915 bak of een iets nieuwere Porsche G50 bak. Waarschijnlijk wordt het de laatste, omdat deze al hydraulisch wordt gekoppeld. Wel moet het koppelingsmechanisme weer worden omgebouwd van een trek naar een drukkopppeling...eerst de bak maar...en dan komt de oplossing van zelf wel weer....

De keus is definitief gevallen op een G50-3.2 versnellingsbak.....nu nog eentje vinden, en dat valt niet mee....verschillende adressen gehad...maar nog niet een gevonden....

, dan eerst maar verder met de vooras etc.

Vandaag.....donderdag 8 mei 2003, de versnellingsbak opgehaald bij Motron te Renkum. De bak is nagekeken en voorzien van nieuwe lagers en afdichtingen. Zoals het nu in de plenning ligt, wordt deze bak een paar centimetes ingekort (het vliegwielhuis)om meer ruimte te creeeren voor de motor. Tevens komt het toplager van het vliegwiel (audi) te vervallen en deze wordt dan in de krukkas gemonteerd. Meten is weten...dus we zullen wel zien. Hier eerst een paar foto's v/d G50 bak uit 1987.