Restauratie Achteras.

Nu de achteras....de bedoeling was om de trommels af te draaien en deze te voorzien van Porsche 914 schijven.....deze had ik dan ook al gekocht een aantal jaren geleden. Er moest dan tevens een bevestigingsplaat worden gemaakt voor de remblokken. Dit is al door diverse mensen naar tevredenheid gedaan bij de club.
Ik kies nu voor een andere optie.
Ik heb de aluminium wielophanging gekocht van een Porsche 944...Deze zijn dus standaard voorzien van remschijven en de handremkabel vestiging...het zit er allemaal standaard aan. Alleen de 2 bevestigingpunten van de wielophang aan de achteras, heeft enige aanpassing nodig en de achterwielen bouwen zo'n 6 cm extra uit. Dit laatste punt, is op te vangen, door een velgen met een andere ET maat. Hierbij komt het hart meer naar buiten toe. Omdat de Porsche schijven zijn voorzien van 5 bouten i.p.v. 4, is de bedoeling, dat er nu 18 inch Porsche velgen worden gemonteerd.

Hier zijn een paar foto's van de achteras/wielophanging.

Ook de vooras moet dus worden aangepast aan de Porsche steek. Bij Paruzzi hebben ze schijfremmen te koop met een Porsche steek, dus dat is de makkelijkste en mooiste optie......Parruzi.....de bestelling komt er aan....
Nu we toch bezig zijn, en alles uit elkaar ligt, worden de vooras en de achter-as voorzien van nieuwe lagers, en afdichtingen.
Tevens worden de naaldlagers van de vooras vervangen door het polyurethaan type. Nu komen ook de smeernippels te vervallen.